top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תmaya sofer

הופ הופ טרללה- גדלתי בשנה

הילד חוגג יום הולדת שנה? עכשיו שישאלו אתכם מה להביא ליום הולדת תדעו מה לבקש.



גידול ילדים זה לא דבר זול, והרי תמיד אנחנו רוצים להעניק לילדנו את הטוב ביותר. מכיוון שאני רואה יום יום הורים מוציאים כספים על מוצרים מיותרים ולא איכותיים, אפילו כבר משלב ההיריון, היה לי חשוב לכתוב את הבלוג הקצר הזה.


יום הולדת שנה מתקרב? מזל טוב! במקום שיקיריכם יציפו את ילדכם בשלל מתנות מיותרות ו/או לא לטעמכם ו/או לא מותאמות גיל (גם זה קורה), אספתי עבורכם רשימת מתנות שימושיות, עמידות, בטווח מחירים רחב, כאלו העונות לצורך התפתחותי, או כאלו שסתם מעלות חיוך, וגם כאלו עם אופק שיכולות להתאים לגיל גדול יותר.



בימבה:


סביב גיל שנה תינוקות נעמדים ומתחילים ללכת, לכן בימבה איכותית ויציבה יכולה לשמש גם כהליכון וגם

להחזיק שנים רבות ולאחים הבאים. הימנעו מבימבות בעלות טבעת היקפית בהם הפעוט יכל ליפול עם הבימבה בעודו כלוא בה. המלצתי היא בימבה קטר דגם Sit N Ride של chicco.









צעצועי YOOKIDOO לאמבטיה:



בטח שמתם לב עד כמה הגוזלים שלנו נהנים לשחק באמבטיה בגיל הזה. מירוץ הברווזים של חברת YOOKIDOO מומלץ מאוד. במרכז הצעצוע מזרקה הכוללת חמש דמויות וסירות עם אפקטים של השפרצה שונים המאפשרים לבנות ולהשיט. כיף!










ספרים רבותי ספרים:

אם לא התחלתם עד עכשיו, זה הזמן. אני תמיד אוהבת לבקש ספרים במתנה. אני אוהבת לראות את הילדים שלי שמחים לקבל ספר במתנה ולראות כיצד הם מקשרים את הספר לחוויה חיובית. בגיל שנה כדאי לרכוש ספרים עם כריכה קשה או ספרים רכים לאמבטיה. ישנם המון מבצעים למארזי ספרים קלאסיים כאשר מחיר הספרים במבצע נעים בין 30-35 ש“ח לספר. זו מתנה שימושית ובעלת ערך.




דיסקים:



אני ממליצה לבחור דיסקים שגם אתם תיהנו להאזין להם. ואם כבר בקשתם דיסקים- בקשו מערכת שמע שתתאים לכם. דיסקים מומלצים מאוד: ”ענן על מקל“, כל הסדרה של ”מוזיקה אורגנית“, ”הכבש השישה עשר“ (כמובן), ”פלא“ של עלמה זוהר.







התאם צורה:


מדובר על כל משחק המאפשר הכנסת צורות שונות בהתאמה לחריצים תואמים. בעזרתם תוכלו ללמד את הילדים את שמות הצורות והילדים יוכלו לתרגל מיומנויות של מוטוריקה עדינה.







לגו דופלו:

משחק הרכבה מבית לגו, מותאם לפעוטות, בעל חלקים גדולים ונוחים לידיים קטנטנות. אין ספק שמדובר במשחק נהדר שיהיה שימושי לשנים הקרובות מאחר וגם ילדים גדולים נהנים לשחק בו. למשחק יש סטים רבים ומגוונים בשלל נושאים וגדלים והמבחר הגדול מספק שלל אפשרויות למתנות שוות במיוחד.




פאזלים מעץ:


פאזלים מעץ הכוללים הכנסת צורות והתאמתן. שימו לב שהפאזל בעל תו תקן ועם צבעים לא רעילים מכיוון שבגיל זה הילדים עדיין מכניסים כל דבר לפה ולכן רצוי גם שהחלקים יהיו גדולים. שימו לב גם שישנם פאזלים באיכות ירודה שקשה להרכיבם ועלולים לגרום לתסכול. הפאזלים הבסיסיים יעזרו לפתח את קשר עין-יד , סיבה-תוצאה וכמובן את היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות של הילד.



שולחן יצירה


בסביבות גיל שנה הקטנטנים מתחילים לשבת בעצמם על יד שולחן קטן. הם יתחילו לצייר, לשחק או לאכול. כדי לאפשר להם עצמאות, אני ממליצה כבר בגיל זה להכניס הביתה שולחן שמותאם להם. רצוי בתחילה כיסאות עם ידיות בצדדים. אל תשכחו להזמין כיסא גם לחבר.






משחקי מגנטים:


נראה לי שמדובר באחת המתנות הכי שימושיות ומהנות. יש מגוון משחקים מגנטים שמתאימים למקרר, לדלת או לקיר מגנטי. בגיל שנה ניתן לשחק עם מגנטים של חיות וללמוד צלילים, בגיל מאוחר יותר להרכיב פאזלים. מאוד מומלץ!






מילון הצלילים הראשון שלי:


ספרון מנגן בפיתוח כחול לבן. מעל 100 משפטים לימודיים בעברית בנושאים של בעלי חיים, כלי תחבורה, כלי נגינה, צורות וצבעים, חלקי הגוף ועצמים. ספרון מקסים, מפתח שפה ממליצה כספר לקריאה ברכב בזמן נסיעה.






צעצועי ספוג למקלחת:


אני מאמינה שזמן הרחצה היא הזדמנות לסביבה וחוויה לימודית מהנה. אני ממליצה ערכות ספוגים צבעוניים הנצמדים לאריחי האמבט. פעילות ומשחק המעודד תקשורת, דמיון, לימוד והנאה.








תלת אופן עם ידית:


אם סבא וסבתא מעוניינים להשקיע במתנה, מדובר בכלי תחבורה של ממש המזכיר טיולון ובו ההורה הוא השולט בניווט ע“י מוט. ישנם סוגים רבים, חלקם פשוטים וחלקם ממותגים יקרים. יש מפוארים עם פונקציות של קיפול או סיבוב הכיסא (מיותר לדעתי) ויש בעלי גגונים קטנים/גדולים, וסלי אחסון בגודל שונה ועוד ועוד. בסופו של דבר מדובר על פתרון שימושי וקל לצאת לגינה או לטיול קצר בלי להיסחב עם עגלה. הפעוט מרגיש כאילו הוא פעיל יותר בטיול ובהמשך יוכל לדווש עם הרגליים ולנווט את הכידון. באופן אישי אני לא ממליצה על הדגמים היקרים והמפוארים. חשוב לבחור דגם שנוח לכם מבחינת היגוי. שבמידה ותרצו, יתקפל ויכנס לתא המטען של הרכב. כדאי לוודא שהמוצר מספיק איכותי ולא מתבלה בשמש, וכי אפשרות הפידול תהיה נוחה לפעוט.



אוהל כדורים או מנהרה מתחברת:

אם יש לכם את המרחב- זו מתנה לא יקרה ומנצחת. הרי אי אפשר לטעות במרחב תחום שבתוכו המוני כדורים.



כלי נגינה:

אני תמיד ממליצה על כלי נגינה. הם עדיפים על צעצועים עם בטריות שמפיקים צלילים צורמים וחזקים. אני ממליצה להנגיש ולחשוף את ילדנו למגוון כלים. הקדישו בבית ארגז לכלי הנגינה ומדי פעם שבו ונגנו איתם.


לוח מנעולים של Melissa and Doug:

לוח עץ ענק ובו 6 חלונות עם שישה מנעולים שונים. אחרי שהילדים יתמודדו בכל פעם עם מנעול חדש הם יגלו חיות שונות בחלונות. מצוין לשיפור מיומנויות המוטוריקה העדינה וכמו כל דבר שמזכיר לקטנטנים את העולם האמיתי - ממכר בטירוף. ישנם ילדים שיתחברו למשחק בגיל מאוחר יותר. מוצרים אלו אני ממליצה להזמין מחו“ל שם הם יותר זולים באופן משמעותי.




לוח מחבואים של Melissa and Doug:


עוד מבית היוצר של מליסה ודאג, וגם אותו כדאי להזמין מחו“ל- לוח מחבואים. הפעוט פותח דלתות שבתוכן חיות ממגנט מסתתרות. מקסים מקסים.






משחקי חצר:

יש לכם גינה? ארגז חול קטן, נדנדה זוגית מפלסטיק, בית מעץ, מגלשה...


במזל טוב!

מאיה סופר- הורות מהבטן

ליווי הריון פרטני והנחיית הורים בגישה האינטואיטיבית.

157 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
מאיה סופר הורות מהבטן
bottom of page