top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תmaya sofer

איך מתמודדים עם גזים (קוליק)


התינוק לא מפסיק לבכות? הוא מאגרף את ידיו ומקרב את הרגליים לבטן? כנראה הוא סובל ממתקפת גזים (קוליק), כלומר עוויתות במערכת העיכול היוצרות כאב חד. מה הסיבה לגזים אצל תינוקות ואיך תוכלו להקל על עליהם:


איך יודעים שתינוק סובל מגזים?

· בכי מוגבר ואי נוחות למשך מספר שעות.

· בשעת הבכי התינוק מאגרף את ידיו ומקרב את רגליו לבטן.

· הבכי והאי-נוחות עלולים להיות בכל שעות היום, אך בעיקר משעות הערב עד חצות.

· כאשר שוללים בעיה רפואית אחרת, ופה חשוב להוסיף, כשהתינוק בוכה בכי מתפרץ וללא הפסקה, כדאי להפשיט אותו ולעבור איבר אחר איבר ולוודא שלא התלפפה לו שערה שחוסמת זרימת דם.


מהי הסיבה לקוליק?

בעיקרון, הסיבה לא ידועה. התופעה קיימת בקרב תינוקות רבים בכל העולם, ללא קשר למין ולסוג המזון שהתינוק מקבל. ייתכן והסיבה היא שמערכת העיכול עדיין לא סיימה להתפתח. בזמן שהתינוק נמצא בבטן אמו הוא מוזן דרך חבל הטבור, בעוד כאשר הוא נולד המערכת עדיין לא מושלמת והיא צריכה להתמודד עם דברים הזרים לה והדבר יוצר רגישות בבטן. לכן, יש להתאזר בסבלנות. לרוב התופעה תחלוף עד גיל 3-4 חודשים.


מה אפשר לעשות?


1. החזקת התינוק על הידיים בתנועה: השילוב בין תנועה למגע מסייע לתינוק כמעט בכל עניין, גם בכאבי הבטן. התנועות (נדנוד, קפיצות קלות, ריקוד) מניעות את מערכת העיכול ומדמות את התנועתיות ברחם. ניתן להיעזר בערסל ניע-נוח. אל תחששו מ"פינוק" או "הרגל". מגע, חום ואהבה הם צורך בסיסי של כל תינוק (וגם אדם בוגר). התינוק שלכם חסר אונים כרגע וזקוק לכם.


2. כדור פיזיו: כאשר התינוק בערסול, במנשא או על הידיים, קפצו במתינות על הכדור. ניתן גם להניח את התינוק כאשר בטנו מונחת על הכדור וללחוץ קלות. הכדור מספק תמיכה ולחץ חיצוני קל על הבטן של התינוק ובכך מסייע לשחרור והרפיית שרירי הבטן.


3. נמר על עץ: החזיקו את התינוק כשבטנו מונחת על האמה שלכם, ראשו פונה לכיוון המרפק, וידיו ורגליו מושטות משני צדי האמה. בדרך זו אתם מפעילים לחץ על הבטן, מה שעשוי להקל על הכאב.


4. ערסול: בתנוחת הערסול קרבו בעדינות את הברכיים של התינוק לכיוון הבטן ושחררו.


5. מנשא: כך משיגים גם את תחושת הערסול, גם עוזרים בהרגעה על ידי תחושת גבולות הגוף, גם מקנים תחושת ביטחון וגם מקלים עלייך- האם.


6. עיטוף: יוצר את אותו אפקט כמו המנשא. קראו היטב את כללי הבטיחות לפני>>>http://bit.ly/2GwOB7X


7. עיסוי: עיסוי עדין בבטן התינוק. כאשר התינוק שוכב על הגב, כופפו את ברכיו כלפי הבטן ושחררו. העיסוי מפעיל לחץ על מערכת העיכול ומשחרר גזים ובכך מקל על הכאב.


8. הנקה: הנקה תמיד מרגיעה. אל תדאגו מ"האכלת יתר"- זה מושג שרלוונטי רק להאכלה בבקבוק.


9. יש להמנע מהאכלת יתר בבקבוק ובתמ"ל. כאשר התינוק בוכה הדבר לא תמיד מעיד כי הוא רעב.


10. מוצץ: אפקט המציצה עוזר להפעיל את מערכת העיכול. השתמשו במוצץ לאחר ביסוס ההנקה.


11. מקלחת חמימה: החום, אדי המים והזרימה מרגיעים את התינוק, מספקים ביטחון ותחושה נעימה. המקלחת יכולה גם לסייע בשחרור הגזים.


12. סיבוב במכונית : לתינוקות שהנסיעה ברכב מרגיעה אותם.


והכי חשוב. חום, אהבה וסבלנות הם הטיפול היעיל ביותר.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה נוספת. מאיה סופר- הורות מהבטן. ליווי היריון פרטני והנחיית הורים בגישה האינטואיטיבית.

050-5706031

132 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
מאיה סופר הורות מהבטן
bottom of page