top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תmaya sofer

המדריך הקצר לרחצה ראשונה

עודכן: 15 באוג׳ 2018

אז חזרנו הביתה ושכבת הורניקס נספגה והתינוק שלנו מוכן ומזומן לרחצה הראשונה שלו. אז איך מתחילים?

כמובן בבית אנחנו נשמור על מספר כללי בטיחות:

1.טמפרטורת המים צריכה להיות 37 מעלות, טמפרטורת החדר 25 מעלות.

2. במידה ובחרתם לרחוץ באמבטיה הקפידו שגובה המים לא יגיע לפנים.

3. אני ממליצה לרחוץ את התינוק עם עוד מישהו ולא לבד- לפחות בימים הראשונים.

4. לעולם לעולם לא משאירים תינוק לבד באמבטיה- לכן הקפידו להכין מראש מגבת, סבון או שמן, ספוג וכו.

5. אל תתעסקו בטלפונים, היו עם התינוק, שמרו על התינוק, תהינו מחוויה.


צלמה: דקלה בסיסט שפריר

סוגי רחצה:

- אמבטיה משותפת - התינוק שוכב על הירכיים המורמות של ההורה, ראשו לכיוון ברכי ההורה או אחד מול השני כשהתינוק יושב ב"דפני". ניתן למלא את האמבטיה במים, או להתרחץ בישיבה עם הדוש.


- אמבטיית תינוק- יש עולם של אמבטיות לתינוקות. בחרו מה נוח לכם, מה נכנס לחדר האמבטיה, מה הגובה המתאים. אני מעדיפה להחזיק את התינוק בעורף ולהשיט אותו בתוך המים. כך המים עוטפים אותו כפי שהיה ברחם ומקנים לתינוק תחושת ביטחון ורוגע. בצורה זאת אני יכולה לקלח את התינוק גם על הגב, הבטן והצד.

יש שמעדיפים לשים באמבטיה מתקן "דפני" כדי שהתינוק לא יחליק- אני פחות מתחברת למוצר כי בניגוד לתנוחה המעורסלת הטבעית של התינוק בדפני התינוק פרוס על הגב ובא במגע עם פלסטיק ולא גוף אדם. המצאה נוספת שאני אוהבת היא "כרית צפה לאמבטיה" חשוב לזכור שעם הכרית לא ניתן לקלח בשמן רחצה כי זה מעלה עובש.


- כיור- לא לשכוח לנקות לפני. אני מעדיפה לשים "כרית צפה לאמבטיה" בתוך הכיור ואז להניח את התינוק בפנים. הכרית עוטפת את התינוק והמים שזורמים מהברז עושים לתינוק עיסוי עדין (חשוב להקפיד על טמפרטורת המים).

אני ממליצה לרחוץ בכיור את החלק התחתון של התינוק לאחר כל החלפת חיתול- זה עדיף משימוש במגבונים. אחזו את התינוק לרוחב חזה התינוק, ותופסו את הכתף הנגדית שלו, כך שהתינוק כאילו שוכב על זרוע ההורה. זו דרך מצוינת לשטוף את הקקי וקל מאוד להחזיק את התינוק יציב ביד אחת ולסבן.


- טאמי טאב - מעין דלי גדול עם צורה מעוגלת יותר. בהתחלה אוחזים את התינוק אחיזה מינימלית, מתחת לבית השחי, והתינוק צף במים בגבולות הדלי. רק הראש מחוץ למים. מאפשר תנועה במים ותחושה של כמעט רחם. מרגיע מאוד וטוב לגזים. ‏הטאמי טאב תופס מעט מאוד מקום, כמו דלי, אין לו רגלים או צינור או דפני, ואפשר להניח אותו בכל מקום ולשבת לידו בזמן השימוש. כמות המים קטנה מאוד ובגלל שטח הפנים הקטן של המים, הם מתקררים הרבה יותר לאט (משמעותי ביותר בחורף).


- מקלחת משותפת – אפשרי אך יש לשמור על כללי בטיחות. ההורה מחבק את התינוק בטן אל בטן-כתף והם מתקלחים ביחד בזרם המים. כך התינוק מתרגל למים וסבון על הראש. שימו לב וקראו את התינוק הוא יסמן לכם אם אינו נהנה.




סבון או שמן?

כל אחד וההעדפה שלו. אני אוהבת לשלב לפעמים מקלחת עם סבון ולפעמים שמן. חשוב ורצוי לקנות מוצרים מחומרים טבעיים, ועדיף להשתמש באל סבון, שהוא עדין יותר ופחות מייבש את העור לעומת סבון פעיל. השמן (בלנאום או אמול) פותר את בעיות היובש. השתמשו בספוג רך, צמר גפן או ספוג טבעי.



עכשיו כאשר הכל מוכן, החדר מחומם ונעים, תפשיטו את התינוק באיטיות, חבקו אותו, איחזו אותו בצורה שתהיה נוחה לכם ולו. תכניסו את התינוק למים באיטיות, והדרגתיות.

רוחצים את כל הגוף, בין הקפלים, צוואר, איברי מין, טוסיק, ניתן לחפוף את שערו בעדינות ובעזרת כוס לשטוף את הסבון. לאחר הרחצה, אפשר להשאיר את התינוק עוד כמה דקות להשתכשך במים, במידה והוא מעוניין.

רחצה עלולה לעייף, אני ממליצה להניק או להאכיל ולאפשר לתינוק לנוח. תהנו, רחצות משותפות אלו מהרגעים הקסומים שיש לנו עם ילדנו וזה לא נמשך לעד....

במידה ובכל זאת התינוק מגיב בבכי וחוסר נוחות בזמן הרחצה, אתם מוזמנים לפנות אלי בפרטי.



370 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
מאיה סופר הורות מהבטן
bottom of page